To niekoniecznie wina pompy.
Ja zużyłem ponad 2 litry płynu, zanim system się całkowicie odpowietrzył. Trwało to ok 2 tyg.
Po prostu w zakamarkach pompy pozostało powietrze i w trakcie normalnego użytkowania przesuwa się do przewodów.
Ja robiłem tak: u mechanika na placu - ruszanie i hamowanie aby zadziałał ABS, potem odpowietrzanie przewodów - i tak aż do skutku.
Czyli dać jeszcze szanse pompę i pojeździć na niej. Wczoraj z 5 minut non stop hamowalem na sliskim i ABS dobrze pulsowal pedalem a taka czynność powtarzalem 7 może 8 razy.
Gdzie polecasz kupić płyn hamulcowy?
Zamieszczone przez kowaltom99
PS - od razu informuję, że mechanik miał ciśnieniowy przyrząd do wymiany płynu - to nie wystarczyło.
W servisie mieli taka duża maszynkę i to chyba teraz była cisnieniowka. Wlewalo nowy płyn do zbiornika a stary zabieralo.
To niekoniecznie wina pompy.
Ja zużyłem ponad 2 litry płynu, zanim system się całkowicie odpowietrzył. Trwało to ok 2 tyg.
Po prostu w zakamarkach pompy pozostało powietrze i w trakcie normalnego użytkowania przesuwa się do przewodów.
Ja robiłem tak: u mechanika na placu - ruszanie i hamowanie aby zadziałał ABS, potem odpowietrzanie przewodów - i tak aż do skutku.
Czyli dać jeszcze szanse pompę i pojeździć na niej. Wczoraj z 5 minut non stop hamowalem na sliskim i ABS dobrze pulsowal pedalem a taka czynność powtarzalem 7 może 8 razy.
Gdzie polecasz kupić płyn hamulcowy?
Zamieszczone przez kowaltom99
PS - od razu informuję, że mechanik miał ciśnieniowy przyrząd do wymiany płynu - to nie wystarczyło.
W servisie mieli taka duża maszynkę i to chyba teraz była cisnieniowka. Wlewalo nowy płyn do zbiornika a stary zabieralo.
Sama ciśnieniówka może nie wystarczyć.
Tak jak pisałem -potrzebne odpowietrzanie tradycyjne (jak w maluchu) - kilka hamowań aby się ABS włączył - znowu odpowietrzanie i tak do skutku.
Jak sobie poczytasz na forach - odpowietrzenie pompy ABS w Vagach wymaga trochę pracy - to nie jest to samo jak przy wymianie płynu.
WHT003859A i WHT003858A w cenie 171 zł x 2 + przesyłka. czyli 342zl?
podał byś zródło?
właśnie siedze w garazu i rozkęcam auta aby wiązki poprowadzić i polutować wszystko tylko ojedne rzeczy zapomniałem ktora kostka jest od przednich czujników itd nie moge tego nigdzie znalesc tej rozpiski a kiedyś przewineła mi się przed oczyma
PLA 2.0 działa, ale wyskakuje mi co jakiś czas błąd:
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lb
1 Fault Found
03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Wiem, że to błąd sporadyczny, ale wnerwia. Sprawdziłem wtyczkę 16-sto pinową przy module parktronika - wydaję się być ok.
W gateway-u i maglownicy nic nie ruszałem, więc błąd jest raczej od modułu PDC.
Czy oprócz sprawdzenia wtyczki (może przelutowanie ??) coś jeszcze sprawdzić. W innych modułach współpracujących przy park assist nie ma żadnych błędów.
kowaltom99 mam chyba to samo u siebie od momentu zainstalowania PLA 2. A piszę "chyba" bo moja wersja kabelka niestety nie ogarnia tego modułu więc mam tylko info, że błąd jest, ale nie wiem jaki. Niemniej asystent działa bez zarzutu, więc specjalnie nie wnikam ( jak się trafi przy okazji ktoś z VCDS 11. pod ręką to się zobaczy "o co kaman" ).
No to ok, juz chyba wiem z czym macie problem. Jak PLA jest wsadzone w miejsce org PDC - czyli z tyłu, to macie moduł do przeniesienia na przód.
Kolega walczył z tym ponad pół roku. I nie wiem czemu ten moduł w konfiguracji PLA lub Tył + Przód jest umiejscowiony z przodu auta
REasumujac, kolega po przeniesieniu modułu na przód (z 5m kabla zrobiło się 1m) problem znikł raz na zawsze.
No to ok, juz chyba wiem z czym macie problem. Jak PLA jest wsadzone w miejsce org PDC - czyli z tyłu, to macie moduł do przeniesienia na przód.
Kolega walczył z tym ponad pół roku. I nie wiem czemu ten moduł w konfiguracji PLA lub Tył + Przód jest umiejscowiony z przodu auta
REasumujac, kolega po przeniesieniu modułu na przód (z 5m kabla zrobiło się 1m) problem znikł raz na zawsze.
Gdybym to wiedział jak dokładałem wiązki :-(
Czyli wygląda na to, że magistrala CAN, która leci do modułu PDC w tylnym nadkolu nie wyrabia na tej odległości. Jak miałem tylko czujniki tył - to nie było problemu.
Jest jeszcze szansa na przeróbkę bez rozbierania progów. Kwestia zamiany wiązek czujników - skracam wiązkę przód, a z tego co zostaje przedłużam wiązkę czujników tył. Się zobaczy :-)
Wreszcie podłączyłem wszystko do PLA 2.0 i dziś zakodowałem pompę ABS, moduł 44 oraz moduł 10 z adaptacją obwodu koła.
Wystąpiły dziwne objawy.
Gdy naciskam przycisk Park Assist pierwszy raz włącza się Assysten parkowania i na wyswietlaczu pokazuje auto.
Kierunkowskazem moge zmieniać strony. Gdy jadę z kierunkiem np: lewym i auto skanuje lewą strone to obrazek aby włączyć bieg wsteczny pokazuje się w momencie gdy przekrocze linię zderzaka auta przed miejscem parkingowym, czyli o jedno miejsce za wczesnie.
Gdy wrzuce wsteczny automatycznie mam komunikat Park Assist canceled - tak jest zawsze
Nastepna sprawa to jak nacisne przycisk drugi raz to powina przełaczyc sie opcja na parkowanie prostopadłe a tu brak reakcji. Trzecie naciśnięcie wyłacza system.
Czy gdzieś napotkaliście na informacje o podobnym problemie ?
Tu jest przyklad
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T8hxBu4st18&feature=youtu.be[/youtube]
-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System (R12) Labels: 5K0-035-456.lbl
Part No SW: 5K0 035 456 HW: 5K0 035 456
Component: KonzernAmp 8K H06 0316
Revision: -------- Serial number: BP218198597464
ASAM Dataset: EV_AudioVerst8KanalBNO1 A01003
ROD: EV_AudioVerst8KanalBNO1_VW36.rod
VCID: E7D93FAFAA49
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 5K0 959 702 E HW: 5K0 959 702 E
Component: Tuer-SG 009 2121
Coding: 0000308
Shop #: WSC 00110 259 88393
VCID: 356525E72065
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0142
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 1444956
Shop #: WSC 00028 028 00001
VCID: 346318E32B1F
Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul l 0004
Coding: 00000022
Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
Coding: 00000022
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.lbl
Part No SW: 1T0 035 680 D HW: 1T0 035 680 H
Component: RNS-MID H11 4120
Revision: AB001001 Serial number: VWZ6Z7Q8591115
Coding: 04050002010000A10005
Shop #: WSC 12345 000 00000
ASAM Dataset: ------------------------- ------
VCID: 2F69178FC239
Subsystem 1 - Part No: 1T0 919 859 C
Component: EU East V9 7894
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone (J412) Labels: 3C8-035-730-A.lbl
Part No SW: 3C8 035 730 B HW: 3C8 035 730 B
Component: Telefon 011 X701
Revision: -------- Serial number: 35909603046755
Coding: 020000010100010000000000
Shop #: WSC 00020 999 12345
ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005
ROD: EV_UHVPremi_VW36.rod
VCID: 224FEEBB81EB
No fault code found.
End ---------------------------------------------------------------------
[ Dodano: Czw 25 Kwi, 13 08:26 ]
Ok wszystki dziala, testy pomyslnie udane. Brakowalo kidowania w bajcie 17. Jak temat zamkne w 100% bo czujniki z tylu sa na tasme to bedzie filmik pokazowy ale z gory wielkie dzieki dla osob ktore pomagaly mi w doborze czesci oraz kodowania.
Witam wszystkich zaangażowanych w temat , czy komuś udało się uruchomić parkowanie PLA 1,5 w octavi przed liftowej 2008 ? moje pytanie głównie tyczy się problemu wyświetlania komunikatów parktronika na maxi dot , reszte mam raczej opanowaną ,
ja mam uruchonionego Asystenta parkowania 1,5 w octavia z 2007
- konieczna wymiana pompy abs na MK60EC1
- wymiana licznika - jak zamontujesz nowy licznik z starą pompą to na tablicy bedzie wywalało błedy od abs
- maglownica została ta sama i wszystko pracuje poprawnie
u mnie pompa abs jest dośc "wysoka" obsługuje HHC i DSR mam wersje l&k z końca 2008 po podpięciu 3T0 919 475 C nie wywala nigdzie żadnych błędów , kłopocze mnie tylko licznik bo nie ma na nim komunikatów z park assit , w parametrach czytanych vasem i vcds miejsce do parkowania znajduje i wylicza , ale na ślepo czytaj bez komunikatów to trudno się zatrzymać w odpowiednim miejscu , czy wymiana licznika jest konieczna ?
Komentarz